loading...
طراحی وب- برنامه نویسی
برنامه نویس بازدید : 29 پنجشنبه 17 مرداد 1398 نظرات (0)

 

پزشکان، مربیان، اینفلوئنسرها یا سلبریتی های اینستاگرام! این ها نام صنایع یا بهتر بگوییم موضوعاتی هستند که طبق بررسی ها پیش بینی می شود در سال 2019 طراحان گرافیک را سرگرم خود کنند.

طبق تجزیه و تحلیل هایی که ما از سال 2013 داشتیم، وابستگی سه صنعت نامبرده به طراحی گرافیک روز به روز بیشتر می شود و احتمالا در سال های 2019 و 2020 به اوج خود می رسند. به عبارتی دیگر انتظار می رود این سه صنعت در سال آتی حسابی گرافیست ها را به موضوع خود مشغول کنند!

1- پزشکی و سلامتی

طراحی در زمینه پزشکی و سلامتی

اپلیکیشن هایی با موضوع پزشکان مجازی، برنامه هایی در زمینه پیدا کردن پزشکان نزدیک شما و تعیین وقت ویزیت با پزشکان، برنامه های ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی و سلامتی و… جدیدا بسیار مورد استفاده مردم قرار گرفته اند. همانطور که در اینفوگرافی نیز مشاهده می کنید این صنعت از سال 2013 تا به امروز 48 درصد رشد داشته است که به نظر می رسد این رقم در سال آینده نیز بیشتر خواهد شد.

چرا الان؟!

ساده بگوییم، رشد تکنولوژی و پیشرفت هوش مصنوعی که در سال های اخیر همواره مردم را شگفت زده کرده است موجب به وجود آمدن برنامه ها و اپلیکیشن هایی شده است که زمینه سلامتی و مراقبت های بهداشتی مردم بخصوص در کشورهای جهان اول را فراهم می کنند. طبیعتا در طی رقابتی که در این زمینه بوجود آمده است، روی آوردن به طراحی گرافیک جهت ایجاد برتری و وجه تمایز بین برنامه ها و اپلیکیشن های رقابتی بیشتر شده است.

نمونه طراحی لوگو در زمینه پزشکی و سلامتنمونه طراحی لوگو در زمینه پزشکی و سلامتینمونه طراحی لوگو در زمینه پزشکی و سلامتنمونه طراحی لوگو در زمینه پزشکی و سلامتنمونه طراحی ایلوستریتور در زمینه پزشکی و سلامتنمونه طراحی وکتور در زمینه پزشکی و سلامتنمونه طراحی گرافیک در زمینه پزشکی و سلامتنمونه طراحی گرافیک به سبک ایزومتریک در زمینه پزشکی و سلامت

چگونه طراحی کنیم؟

همانطور که مشاهده می کنید تمرکز در این سبک از طراحی بر روی ترکیب تکنولوژی با پزشکی و سلامتی است. در این زمینه معمولا تایپوگرافی به حداقل می رسد و از فونت های ساده استفاده می شود. سبک ایزومتریک (نمایش دو بعدی از یک تصویر سه بعدی – مانند طرح CAREiQ در بالا) و سبک مینیمالیسم در این زمینه طرفداران زیادی دارند. در نهایت رنگ آبی به دلیل انتقال حس اعتماد و آرامش نیز نسبت به سایر رنگ ها در اولویت استفاده قرار می گیرد.

2- مربیان

طراحی در زمینه مربی گری شخصی

تنها در سال گذشته، صنعت مربی گری درآمدی بیش از 1 میلیارد دلار را توانست رقم بزند. تعداد مربیانی که درخواست طراحی در آژانس های خلاقیت و طراحی معتبر در سراسر جهان را داشته اند از سال 2013 تا 2018 رشد قابل توجهی داشته است. بنابراین دور از انتظار نیست که در سال های آتی نیز این درخواست ها با شدت بیشتری افزایش پیدا کند.

ایده مربی گری شخصی، وقتی برای اولین بار مطرح شد چندان مورد قبول افراد واقع نبود اما به تدریج افراد به ارزش آن در زندگی شخصی پی بردند و پس از کش و قوس های فراوان توانست ارزش واقعی خود را در جامعه امروزی به دست بیاورد. هم اکنون افراد بسیار زیادی در زمینه ها و موضوعات مختلف مشغول در این صنعت هستند. منطقی است که در سال های پیش رو نیز همچنان افراد بیشتری از این تجربه در زندگی شخصی خود بهره مند شوند.

نمونه طراحی پکیج با موضوع مربی گری شخصی(با موضوع سلامتی)نمونه طراحی پکیج با موضوع مربی گری شخصی(با موضوع سلامتی)نمونه طراحی لوگو با موضوع مربی گری شخصینمونه طراحی لوگو با موضوع مربی گری شخصینمونه طراحی لوگو با موضوع مربی گری شخصینمونه طراحی لوگو با موضوع مربی گری شخصینمونه طراحی لوگو با موضوع مربی گری شخصینمونه طراحی لوگو با موضوع مربی گری شخصینمونه طراحی لوگو با موضوع مربی گری شخصینمونه طراحی لوگو با موضوع مربی گری شخصی

چگونه طراحی کنیم؟

در زمینه مربی گری شخصی تنوع موضوعاتیِ زیادی وجود دارد. مالی، معنوی، رمانتیک، سلامت روان، سلامتی و کاهش وزن از رایج ترین موضوعات در این زمینه هستند. معمولا مربیان ترجیح می دهند تصویری مرتبط با حرفه آنها در طرح گرافیکی مورد نظر آنها استفاده شود. برای مثال استفاده از تصویر صورت حساب های دلاری برای مربیان مالی.

در چنین طرح هایی معمولا نام مربی نیز در طرح مورد نظر تایپوگرافی می شود. توجه داشته باشید رابطه مربی و مشتری معمولا صمیمی است بنابراین دقت کنید که نیازی به دیزاین طرح های رسمی وجود ندارد و استفاده از رنگ های گرم اولویت دارد. البته در مواقعی که نیاز به انتقال حس اعتماد و آرامش وجود دارد رنگ های سرد مانند آبی کاربرد بیشتری خواهد داشت.

3- سازمان های تاثیر گذار یا اینفلوئنسرها

رشد صنعت بازاریابی تاثیرگذار در سال های اخیر

سازمان های موثر در رشد و توسعه شرکت ها و کسب و کارها، مانند آژانس های تبلیغاتی، حمایت کننده های استارت آپ، حمایت کننده های اعتباری و… که به اصطلاح آژانس های اینفلوئنسر نامیده می شوند با سوار شدن بر موج رسانه ها و شبکه های اجتماعی توانسته اند نفوذ قابل توجه در انواع کسب و کارها پیدا کنند.

همانطور که در اینفوگرافی بالا مشاهده می کنید از سال 2013 تا 2018 تعداد افرادی که به تیم ها و یا آژانس های طراحی گرافیک درخواست طراحی ارسال کرده اند، 320 درصد رشد داشته است. جالب آن که 79 درصد از این میزان رشد، مرتبط با دو سال اخیر یعنی سال های 2016 تا 2018 بوده است. اگر کمی دقت کنید شیب تند نمودار رشد در سال های اخیر حاکی از آن است که بدون شک در سال های آینده نیز گرافیست ها با درخواست های بالایی از سوی این موسسات و آژانس ها برای طراحی گرافیک مواجه خواهند بود.

چرا الآن؟

چند سالی است که با رشد بسیار بالای تعداد استارت آپ ها از طرف افراد و شرکت های مختلف مواجه هستیم. با توجه به رقابت های بسیار شدید در این زمینه، بدون شک این استارت آپ ها برای توسعه بیشتر و موفقیت، نیازمند به حمایت افراد و موسسه های مختلف (که همانطور که گفتیم به آنها اینفلوئنسر گفته می شود) هستند. همچنین مطالعات اخیر نشان می دهد که میزان دسترسی به هدف و فروش در کسب و کارهایی که توسط اینفلوئنسرها حمایت می شوند، بسیار بیشتر از سایر کسب و کارهاست.

لوگو طراحی شده برای اینفلوئنسر Influye meلوگو طراحی شده برای اینفلوئنسر Influye meطرح صفحه اصلی وب سایت Reneraldنمونه وب سایت طراحی شده در زمینه بازاریابی تاثیرگذارطرح وب سایت Kingfluencersنمونه وب دیزاین مرتبط با آزانس های اینفلوئنسرطرح صفحه اصلی وبسایت InstaXطرح صفحه اصلی وبسایت InstaX در زمینه بازاریابی موثر

چگونه طراحی کنیم؟

هنگام طراحی برای اینفلوئنسرها دو جنبه برند و رسانه های اجتماعی باید مدنظر گرفته شود. به صفحه InstaX در تصاویر بالا نگاه کنید. معمولا استفاده از شخصیت های مرتبط در رسانه ها و شبکه های اجتماعی زیبایی و جذابیت خاصی برای طرح به ارمغان می آورد. همچنین مفاهیمی همچون ارتباط متقابل و استراتژی های مرتبط با کسب و کار نیز باید توسط طرح به مخاطب منتقل شود.

اگر به صفحه Kingfluencers نگاهی بیندازید متوجه می شود که طراح تمام تلاش خود را به کار گرفته تا ارتباط متقابل و همبستگی بین اعضا در سازمان های اینفلوئنسر را به کمک چند تصویر و نقطه اتصال به تصویر بکشد که در این راه نیز بسیار موفق عمل کرده است. در نهایت استفاده از فونت های رسمی در چنین طرح هایی اولویت دارد. در زمینه رنگ نیز با توجه برند و اهداف آن می توانید از روانشناسی رنگ ها استفاده کنید.

 

جمع بندی: دور، دورِ تکنولوژی است!

اگر دقت کرده باشید دو صنعت از سه صنعت معرفی شده در زمینه تکنولوژی هستند. (اینفلوئنسرها به طور مستقیم زیرگروه تکنولوژی محسوب نمی شوند، اما با توجه به وابستگی آنها به رسانه های اجتماعی و سایر رسانه های آنلاین، همیشه و به طور ذاتی در ارتباط با تکنولوژی هستند). این موضوع مهر تاییدی است بر اینکه در حال حاضر در عصری زندگی می کنیم که از نظر تکنولوژی در یک انقلاب به سر می برد. بنابراین از تاثیر طراحی گرافیک در این موضوع نباید غافل شد و باید از تغییراتی که صنایع وابسته یا مرتبط به گرافیک در طول زمان دارند همواره آگاه بود.

منبع: روکسو

 

 
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 346
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 41
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 48
  • باردید دیروز : 31
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 10
  • بازدید هفته : 125
  • بازدید ماه : 79
  • بازدید سال : 6,588
  • بازدید کلی : 34,823