loading...
طراحی وب- برنامه نویسی
برنامه نویس بازدید : 39 سه شنبه 12 شهریور 1398 نظرات (0)

ارها برای من اتفاق افتاده که نتوانستم عبارت درستی را برای رسیدن به جواب موردنظرم در اینترنت جست‌وجو کنم. به عبارت خودمانی‌تر حتی نتوانستم منظورم را به گوگل بفهمانم!

شاید فکر کنید در چنین مواقعی اشتباه از ما است که نمی‌توانیم در دنیای نامحدود اینترنت به جواب برسیم اما واقعیت عجیب‌تر از این است و در اصل: «اشتباه از جواب است که شما را پیدا نمی‌کند!»

می‌پرسید چرا؟ یک متخصص سئو (یا بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو) خوب می‌داند که من چه می‌خواهم بگویم. چرا که وظیفه‌ او دقیقا این است که جواب‌های موجود در یک کسب‌وکار یا هر سایت دیگر را طوری دسته‌بندی و تنظیم کند که شما با هر نوع روش جست‌وجو آن را پیدا کنید!

 

خب این چه ربطی به درست کردن وب‌سایت دارد؟

مهم نیست چه شغلی دارید یا بیشتر روز را به چه فعالیتی اختصاص می‌دهید. مهم این است که شما یک شخصیت هستید که با تمام خوبی‌ها و نقاط ضعفش می‌تواند شناخته‌تر شود. وقتی افراد بیشتری شما را بشناسند، هم‌صحبت‌ها، مشتری‌ها، ایده‌ها، انتقادات و پیشنهادات بیشتری هم در انتظارتان است.

کار یک وب‌سایت شخصی دقیقا کمک به شما برای شناخته‌‌تر شدن‌‌تان است!
به مناسبت روز جهانی وب، فرصت را مناسب دیدیم تا موضوع پرطرفردار ساخت سایت را بررسی کنیم.
با ایجاد سایت می‌توانید کسب‌وکار خانوادگی یا استارتاپ خودتان را تبلیغ کنید، دیگران را به بحث دعوت کنید، ایده‌ها و نظراتتان را منتشر و یا اینکه حتی صرفا از سایت خود به‌عنوان دفترچه خاطره‌ای مجازی استفاده کنید.

 
پیشنهاد فرانش به شما
 
برای آن‌هایی که زبان یاد نمی‌گیرند!
 

برای رسیدن به این منظور، در ادامه، راهکارهای ساده و ارزان قیمتی را بررسی می‌کنیم اما پیش از آن‌ها می‌خواهم به‌طور خلاصه دیگر مزیت‌های ساخت وب‌سایت شخصی را معرفی کنم:

 

  1. ۱- راحتی بیشتر در برقراری ارتباط

با کمک سایتی که برای خود می‌سازید، این امکان را به دیگران می‌دهید که شما را بهتر پیدا کنند، یا با وجود مطالب خوبی که منتشر می‌کنید، فرصتی برای آشنا شدن با افراد تازه‌تر فراهم می‌شود.

 

  1. ۲- نمایشی از جدیت و پیگیری

ممکن است نجار باشید یا یک پزشک متخصص، فرقی نمی‌کند! همین‌که برای خودتان سایتی بسازید، نشان می‌دهید که چقدر به شغل یا هر فعالیت دیگری که می‌کنید علاقه دارید. سایت شما فضایی برای برندسازی است که حتی شاید به کمکش مشهور شوید.

 

  1. ۳- روزمه‌ای شبانه‌‌روزی!

بلاگ و آنچه از خود نشان می‌دهید، رزومه‌ای خواهد شد که همیشه در دسترس همگان است. تصور کنید به‌جای:«روزمه‌ام را برای‌ شما می‌فرستم» بگویید:«سابقه کاری من در وب‌سایتم هست و هر وقت بخواهید می‌توانید آن را ببینید».

 

  1. ۴- مِلک‌شخصی تو، در دنیای مجازی

اکثر ما وقتی به سن مستقل شدن نزدیک می‌شویم، خانه‌ای رویایی را برای خودمان تصور می‌کنیم: خانه‌ای که صاحبش هستیم و وسایل، مبلمان و دکورش با سلیقه خودمان گردآوری شده. وب‌سایت شما دقیقا همان خانه رویایی در دنیای مجازی است. با این فرق که رسیدن به این رویا خیلی راحت‌تر از خرید خانه است!

می‌توانید با سلیقه شخصی خود، آن را طراحی کنید و هر نوع قابلیتی که می‌خواهید را به آن اضافه کنید.

 

  1. ۵- فرصتی برای شکوفایی بیشتر

ایجاد یک وب‌سایت یا بلاگ قطعا کاری دشوار محسوب نمی‌شود، اما با این وجود چالش‌های کوچکی دارد که به کمک آن‌ها چیزهای تازه یاد می‌گیرید. برای راه‌اندازی‌اش باید مطالعه کنید، برای طراحی آن به ذوق هنری‌تان نیاز خواهید داشت و در محتوایی که در آن منتشر خواهید کرد باید ایده‌‌های‌تان را پرورش دهید. همه این‌ها فرصتی می‌شوند تا استعدادهای نهفته‌تان را شکوفا کنید!

 
پیشنهاد فرانش به شما
 
افزایش امنیت شبکه بی‌سیم خانگی
 

 

هزینه/فایده

برای راه‌اندازی سایت خود به یکسری زیرساخت‌ها نیاز دارید. تهیه هر کدام از این زیرساخت‌ها هزینه‌هایی دارد. آنچه اینجا برایتان مهم می‌شود، نسبت هزینه‌ به فایده‌ای که دریافت می‌کنید است: باید توجه کنید مقدار هزینه‌ای که صرف راه‌اندازی سایت خود می‌کنید کاملا به خودتان و نیازتان بستگی دارد. اگر می‌خواهید یک بلاگ با نام اختصاصی خودتان داشته باشید قطعا هزینه‌ زیادی لازم نیست خرج کنید؛ خصوصا که برای ساخت بلاگ، بسترهای زیادی وجود دارند که در ازای اضافه کردن نام برند خود به آدرس سایت، فضای لازم برای راه‌اندازی را به‌طور رایگان می‌دهند.

اگر بخواهید تنها با نوشتن آدرس مشخصی مثل اسم‌تان، سایت را راه‌اندازی کنید باید هزینه‌هایی بابت همان آدرس و فضای اطلاعاتی مورد نیاز بپردازید:

  • الف) دامنه

  • خرید یک دامنه ایرانی (.ir) اکنون  به بیشتر از ۱۰-۲۰ هزارتومان پول نیاز ندارد. دامنه اینترنتی دقیقا همان آدرس سایت شما خواهد بود. مدت اعتبار دامنه و عنوان انتهایی آن مثل .com، Org، net و سایر این‌ها، عوامل تاثیرگذار در قیمت دامنه‌اند. برای ثبت یک دامنه .ir باید مدارک و اطلاعاتی را به این مرکز یا شرکت سیستم ارائه ‌دهنده هاست ارائه کنید.

 

  • ب) هاست

  • فضایی که اطلاعات سایت روی آن قرار می‌گیرد هاست (Host) نام دارد. همه هاست‌ها بر روی سرورهایی قرار می‌گیرند که شرکت‌های ارائه‌‌دهنده بسیار متنوعی دارند. بسته به قابلیت‌هایی که این شرکت‌ها ارائه می‌دهند: مثل فضا، ترافیک، سیستم مدیریت هاست، امنیت و پشتیبانی و نوع دسترسی (http یا https) تعرفه‌های متفاوتی را معرفی می‌کنند.
  • برای «خرید هاست» کافی‌ است همین عبارت را در گوگل جست‌وجو کنید و پس از ارزیابی قیمت‌ها و تعرفه‌های مختلف و یا نظرات کاربران در فضای مجازی، هاست مناسب خودتان را تهیه کنید. درنظر داشته باشید که هرچه فضای اطلاعاتی (مموری) بیشتری بخواهید، هزینه‌ بیشتری باید بدهید و هرچه تعداد بازدید سایت‌تان بیشتر باشد به «ترافیک» بالاتر نیاز دارید. برای یک بلاگ معمولی با فضای ۱۰۰ مگابایت و ترافیک ۱-۵ گیگابایت، لازم نیست سالیانه چیزی بیشتر از ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان بدهید.
  • در بخش خرید هاست، به سرورهای متعدد با نام‌های عجیب‌وغریبی برخواهید خورد، نترسید! هرکدام از این سرورها نیازهای متفاوتی را برآورده می‌کنند که با جست‌وجوی ساده‌ می‌توانید معنای آن‌ها را بفهمید. برای بلاگ ساده، یک سرور لینوکسی با سیستم مدیریت Cpanel‌ یا دایرکت‌ادمین نیازهای لازم را رفع می‌کند.
 
پیشنهاد فرانش به شما
 
فرانش همکاری خود با مرکز آموزش بازرگانی را کلید زد
 

پس از اتصال دامنه به هاست، دفتری سفید دارید که می‌توانید همه‌چیز رویش بنویسید…

 

کارهایی که می‌توانید انجام دهید

پس از تهیه زیرساخت‌های مورد نیاز می‌توانید عملا صدها یا شاید هزاران کار با وب‌سایت‌تان کنید. سایت شخصی شما می‌تواند حتی یه یک فروشگاه اینترنتی یا هر کسب‌وکار دیگری که دل‌تان می‌خواهد تبدیل شود. در این زمینه قابلیت‌ها و کارهای ممکن تقریبا نامحدودند!

اگر سایتی که می‌سازید تنها برای معرفی شخص خودتان است، کار ساده‌تری پیش رو است. روی هاست خود یک سیستم انتشار و مدیریت مطالب نصب کنید و استارت بزنید. براساس میزان کاربرد و محبوبیت اول وردپرس و بعد از جوملا می‌توانید استفاده کنید.

 

بچه‌های وردپرس!

به‌دلیل سادگی و گستردگی بیشتر در وردپرس بیشتر افراد استفاده از آن را به سایر روش‌ها ترجیح می‌دهند. چون هم افرادی که با برنامه‌نویسی آشنایی ندارند می‌توانند از آن استفاده کنند و هم کسانی که حرفه‌ای شده‌اند و می‌خواهند به مراحل پیشرفته شخصی‌سازی برسند به سمت آن کشیده می‌شوند.

با نصب وردپرس، می‌توانید تم (قالب‌) مورد علاقه‌ خود را انتخاب و سایر ویژگی‌ها را با کمک افزونه‌های فارسی و انگلیسی موجود، به سایت اضافه کنید. فقط فراموش نکنید، باید امنیت را در وردپرس جدی بگیرید. چرا که به‌دلیل محبوبیت بالای وردپرس، هکرهای زیادی به سراغ سایت‌های وردپرسی می‌روند. با اندکی مطالعه و یادگیری می‌توانید سایت‌تان را به یک قلعه مستحکم و غیرقابل نفوذ تبدیل کنید.

 

دنیای تو، دنیای ایده‌ها

اکنون تنها مانع پیشرفت شما در بهتر کردن این خانه مجازی‌تان خودتان هستید، چرا که محدودیتی برای اجرای ایده‌های بی‌شمارتان وجود ندارد. با یادگیری مستمر و با کمک بازاریابی محتوا و بهینه‌سازی‌های لازم، می‌توانید به راحتی خود را نشان دهید و فرصت‌های تازه به‌دست آورید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 346
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 32
  • باردید دیروز : 31
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 10
  • بازدید هفته : 109
  • بازدید ماه : 63
  • بازدید سال : 6,572
  • بازدید کلی : 34,807